“İlk telgraf muhabereleri Fransızca olarak Lâtin harfleriyle yapılıyordu. 1861’den sonra Türkçe yapılmaya başlandı.
1868’lere gelindiğinde imparatorluğun belli baslı büyük kentleriyle İstanbul arasında telgrafta haberleşme mümkün hale gelmişti.
Hükümet telgraf sayesinde vilâyetlerde olup bilenleri kısa sürede öğrenme ve gerekli direktifleri verme olanağına kavuşmuştur.
1864 yılında imparatorlukta 76 telgraf merkezi faaliyette iken 1876’ya gelindiğinde hemen hemen her tarafta telefonla örneğin 1868 yılında Konya vilâyeti merkezi ile buraya bağlı Akşehir, Karaman, Ereğli, Niğde, Ürgüp, Nevşehir, Yalvaç, Isparta, Burdur, Alaiye”[1]“Ermenek ve Silifke’de telgrafhaneler faaliyette idiler.”[2]
ERMENEK TELGRAF MEMURLUĞU
“1881-1882’de Ermenek’te Telgraf memurluğu oluşturulmuştur.
(1881-1882’de) Telgraf Memuru Cevad Efendi’dir (AVS, 1299: 79).
1891-1892’de Telgraf ve Posta İdaresi’nde Müdür İzzet Efendi, süvari çavuşu Hidayet Ağa (AVS, 1309: 132),
1894-1895’te Müdür Ahmed Efendi olmuş iken diğer memurlar değişmemiştir (AVS, 1312: 196).
1900-1903’te Posta ve Telgraf müdürü Mehmed Sabri Efendi, Telgraf Çavuşu Hidayet Ağa’dır (AVS, 1318: 217; AVS, 1320: 216).
1906’da telgraf müdürü Nureddin Efendi’dir (KVS, 1322: 82).”[3]
Araştırma
Durmuş Ali Özbek
durmusaliozbek@hotmail.com
Bu yazı Saime Gündüz ve Barış Sarıköse’nin çalışmalarından iktibas edilerek üretilmiştir.
[1] Musa Çadırcı, Tanzimat Dönemi Anadolu Kentlerinin Sosyal ve Ekonomik Yapısı, Türk Tarih Kurumu Basımevi , Ankara 1997, s.297-298 / II. Mesrutiyet Başlarında Konya, Saime Gündüz, Yüksek Lisans Tezi, Konya, 2008, s.285
[2]A.g.e., s.285
[3] (A.V.S.) Adana Vilayet Salnamesi, (K.V.S.) Konya Vilayet Salnamesi
Barış Sarıköse, XIX. Yüzyıl Sonlarında ve XX. Yüzyıl Başlarında Ermenek’in İdarȋ Yapısı, s. 708






















































.gif)
Hiç yorum yok:
Yorum Kuralları
Yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret, küfür, aşağılayıcı, küçük düşürücü, pornografik,
ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici,
yorumların her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluğu yorumcuya aittir.
İsimsiz yazılan yorumlar bir saat içinde sistem tarafından otomatik olarak silinir.